Rosebay Photobooth: PETUA ANAK DARA

Thursday, 21 April 2016

PETUA ANAK DARA

PETUA UNTUK ANAK DARA


 Kepada anak-anak dara yang belum berkahwin haruslah mengamalkan petua untuk anak dara ini. Petua untuk anak dara ini dirumuskan untuk kebaikan diri dan perkahwinan yang akan dibina nanti. Anak dara yang mengamalkan petua untuk anak dara ini akan mampu untuk lebih cantik, sihat, menarik dan terbaik kepada para suami. Petua dan panduan ini untuk kebaikan diri anak dara itu sendiri juga.
Marilah kita membaca dan memahami apa yang dikongsikan dalam artikel petua untuk anak dara ini. Semoga ianya dapat memberikan banyak manfaat dan kebaikan kepada kita. In sha Allah

Dalam masyarakat tradisi Melayu,terdapat banyak petua untuk anak dara yang elok diamalkan sebelum berumahtangga, agar sentiasa dipandang menarik, menawan dan cepat dipinang orang. Ini juga merupakan petua-petua yang boleh diamalkan terus oleh wanita yang telah berkahwin dan telah mempunyai anak.
1. Bangkit Bersambut – Sebelum tidur malam, duduk berlunjur dan rebahkan badan ke tilam tanpa menongkatkan badan dengan tangan. Apabila mahu bangkit dan tidur, lunjurkan kaki dan bangunlah tanpa menongkatkan badan dengan tangan. Cecah ibu jari kaki dengan kedua tangan.
2. Wajah Suci – Apabila bangun pagi, jika membasuh muka, elakkan dari mencucinya menggunakan sebarang alat pencuci atau mengesat muka dengan sebarang pengesat. Biarkan air itu kering sendiri pada muka. Jika mengambil air sembahyang pun, usahlah dikesat air itu, biarkan ia kering sendiri. Ini berfaedah mengekalkan kecantikan asli wanita, dan rnenjadikan muka bercahaya dan segar kerana pelembap asli muka tidak dibuang.
3. Menyegarkan Payudara – Apabila mandi, terutamanya di awal pagi, cucurkan air pancuran atau air paip ke atas kedua-dua belah payudara agar payudara sentiasa subur dan segar, tidak mudah jatuh.
4. Taman Semerbak Mewangi – Amalkan memakan makanan yang segar seperti ulam-ulam yang wangi baunya dan sayur-sayuran yang wangi sejak dari perawan. Amalkan sentiasa. Nafas dan badan juga akan menjadi wangi. Petua ini telah diketahui sejak beribu tahun yang lampau.
5. Lubang Jarum – Latih otot penahan kencing, seolah-olah seperti menahan dan hendak buang air kecil, kemutkan berulang-ulang. Kemudian kemutkan pula otot dubur seolah-olah mahu menahan dari buang air besar, berulang-ulang juga. Jika boleh jadikan ia amalan setiap hari.
6. Suara Perindu – Elakkan dari banyak memakan makanan yang pedas-pedas atau yang agak panas. Selalu minum air asam jawa. Berlatih bercakap dengan mengawal nada suara, jangan dilepaskan suara sewenang-wenangnya. Dikatakan bahawa suara perawan adalah bagai bunyi seruling yang merdu.
7. Mengurut Pangkal Bunting Padi – Biasakan mengurut di pangkal betis, iaitu dengan cara menekan dan memicit kawasan antara urat keting dan buah betis. Lakukan selalu, kerana ini baik untuk mempertingkatkan prestasi kepekaan rasa apabila berjima’setelah berkahwin nanti.
8. Payudara Montok – Elakkan meniarap di atas lantai, sama ada di waktu siang atau malam, kerana meniarap di lantai akan mengendurkan payudara anda.
Demikian lah tadi 8 perkara, panduan petua untuk anak dara yang harus diberi perhatian oleh semua anak dara.

Semoga ianya akan memberikan kebaikan kepada kita dan menjadikan kita yang terbaik kepada para suami nanti